A teljes kiőrlésű gabonák fogyasztásának 9 egészségügyi előnye

Búza szív egészsége. A teljes kiőrlésű gabona lehet a hosszú élet titka

Mi a szívinfarktus? A szív a mellkas közepén, a két tüdőfél között elhelyezkedő, ököl nagyságú, izmos szerv. Feladata, hogy összehúzódásaival keringtesse a vért a szervezetben, hogy az oxigén és más létfontosságú anyagok minden sejthez eljussanak.

9 bizonyított egészségügyi előnye a teljes kiőrlésű gabonáknak

A szívtől a test különböző szervei felé haladó ereket artériáknak, a szívhez visszatérőket pedig vénáknak nevezzük. Minden szervnek, minden szövetnek szüksége van megfelelő vérellátásra, ez alól a szív sem kivétel. A szívizmot három fő koszorúér látja el oxigéndús vérrel.

A teljes kiőrlésű gabona hatása felér a vérnyomáscsökkentő szerekével [origo] A skóciai Aberdeen Egyetem kutatói a teljes kiőrlésű élelmiszerek szív- és érrendszerre gyakorolt hatását vizsgálták, eredményeiket a The American Journal of Clinical Nutrition című táplálkozási szaklapban publikálták.

Ha közülük akár egy is elmeszesedik, nem kell több, mint egy aprócska vérrög, hogy az artéria teljesen elzáródjon. Ilyen koszorúér-elzáródás következménye a szívinfarktus. Ilyenkor a vérellátás kiesése miatt a szívizom egy része elhal. Minél nagyobb a károsodott terület, annál veszélyesebb állapotot idéz elő.

2011. október 21.

A vér koleszterin formájában szállítja a zsírt a szervezetben. A szakemberek jelentős része a magas koleszterinszintet tartja a szívinfarktus egyik legfontosabb kockázati tényezőjének.

magas vérnyomás kockázati besorolása

A magas koleszterinszint életkortól, nemtől, nemzetiségtől függetlenül bárkiben kialakulhat. Mivel nincsenek figyelmeztető jelei, mindaddig nem is szerezhetünk tudomást róla, míg vérvizsgálattal nem ellenőriztetjük.

Étrendi módosításokkal hatékonyan csökkenthetjük a koleszterinszintet, így hosszú távon védekezhetünk a szívroham ellen.

  1. Búza, köles, barnarizs, hajdina - miért fontosak a táplálkozásban?
  2. Milyen gyógyszer a fejfájás magas vérnyomás esetén
  3. Gabonás dzsúzok és pástétomok az Organikus Energiától You are here: Cikkek Gabonás dzsúzok és pástétomok az… Az Organikus Energia reggelijei többek között tartalmaznak gabonákat is.

Ha a vér nagy mennyiségben tartalmaz lipoproteineket a zsír részecskéi fehérjeburokkal együtta zsírlerakodások az artériákban hajlamosak felszaporodni. Ezek a zsírlerakódások az orvosi nyelvben atheroma néven ismeretesek.

vérnyomás alacsony második érték

Leginkább az artériák elágazásainál képződnek atheromák, az áramló vér örvénylő mozgásából fakadóan. A szívizom vérellátását biztosító koszorúerekben kialakult súlyos atheroma akadályozza a véráramlást, s ebből származik az angina pectorisnak nevezett mellkasi fájdalom.

Az atheroma jelenléte a vérrögök képződését is elősegíti. Harc a koleszterin ellen: Együnk sovány húst, a látható zsírt vágjuk le róla.

a rendőrségre szállított magas vérnyomással

A vörös húsok zsírtartalma többnyire magasabb, mint a baromfihúsoké. Egy kivétel a vadhús, ami a marha- vagy bárányhúshoz viszonyítva soványabb. Amennyire csak módunkban áll, fogyasszunk baromfit a vörös húsok helyett.

Post navigation

Együnk több halat. A zsíros halak, például a hering, a makréla, a tőkehal és a pisztráng főleg olyan telítetlen zsírokat tartalmaznak, amelyek védelmet nyújtanak a búza szív egészsége ellen.

A teljes kiőrlésű gabona lehet a hosszú élet titka Life.

Mérsékeljük tojás-és tejtermékfogyasztásunkat, különös tekintettel a sajtra, a zsírdús tejre, a tejszínre és a vajra. Válasszunk helyettük alacsony zsírtartalmú termékeket, fölözött vagy zsírszegény tejet, sovány túrót és joghurtot. Fogyasszunk kevesebb csokoládét, cukrászsüteményt és linzert. Lehetőleg ne süssünk zsírban, olajban.

Íratkozz fel hírlevelünkre

A főzés, párolás, grillezés, a fóliában vagy szárazon sütés mind egészségesebb ételkészítési búza szív egészsége. Ha mégis használunk olajat a főzéshez, tiszta növényi olaj legyen.

Ide tartoznak bizonyos típusú kenyerek, tészták és reggeli gabonapelyhek. Feldolgozott teljes kiőrlésű termékek vásárlásakor olvassa el az összetevők listáját, és győződjön meg arról, hogy azok teljes egészében, nem pedig teljes és finomított gabonafélék keverékéből készülnek.

A hidegen sajtolt, kevéssé finomított vagy finomítatlan olajok a legegészségesebbek. Szívkímélő ételek: Nagyon ízletes étrendet állíthatunk össze úgy, hogy a szív egészsége szempontjából előnyös legyen.

A hangsúly a friss gyümölcsök és zöldségfélék, hüvelyesek és hántolatlan gabonatermékek fogyasztásán, valamint kismértékű zsír- cukor- és sófelvételen van.

Búzafű tippek és 8 probléma, ahol a Búzafű segíthet

Szívkímélő reggelik: Zabból, búzából, kukoricából vagy rizsből készült, cukormentes vagy cukorszegény gabonapehely sovány tejjel, gyümölccsel és magvakkal.