Magas vérnyomás csökkentsése mozgással!

Magas vérnyomás gyógyszeres testmozgás nélkül. Magas a vérnyomása? Ezek az ajánlott és kerülendő mozgásformák

Tartalom

    Pfizer: ezt a négy bizonyítható mellékhatását azonosították Napjainkban a magas vérnyomás civilizációs betegségnek tekinthető, hiszen szorosan összefügg a mozgásszegény életmóddal, az elhízással és az egészségtelen táplálkozással.

    Ilyen civilizásiós betegség az elhízás, a cukorbetegség és a magas vérnyomás is. Mivel a magas vérnyomás betegség sok esetben teljesen tünetmentes, elhanyagolt esetben előfordulhat, hogy csak a strokea szívinfarktusvagy éppen a veseelégtelenség hívja fel a figyelmet a betegségre.

    Hazánkban ez rendkívül komoly probléma, hiszen a felnőttek százaléka, a 60 éven felüliek több, mint fele magas vérnyomás betegségben szenved.

    magas vérnyomás gyógyszeres testmozgás nélkül

    Tény, hogy a betegségre való hajlam 40 százalékban genetikailag meghatározott, de egyre többen ismerik fel, hogy az életmódjukkal kordában tarthatják, sőt akár vissza is fordíthatják a folyamatot. Mit tehet a vérnyomás csökkentése érdekében? Ha a BMI testtömegindex indokolttá teszi csökkentse a testsúlyát.

    Magas a vérnyomása? Ezek az ajánlott és kerülendő mozgásformák Origo

    Könnyedén kiszámíthatja a BMI-értékét kalkulátorunk segítségével. A normális testsúly 18,5 és 24,99 BMI közé esik, míg ,9 között túlsúlyról, ,99 között I. Kutatások bizonyítják, hogy már öt kiló fogyás is csökkenti a magas vérnyomásértékeket. Heti alkalommal végzett, minimum 30 percig tartó aerob állóképességi edzés, átlagosan Hgmm-rel csökkenti a vérnyomást.

    Ezek közül a leggyakoribbak: Életkor. A magas vérnyomás kialakulásának valószínűsége az életkor előrehaladtával folyamatosan nő. Körülbelül 64 éves korig a hipertónia gyakrabban jelentkezik férfiaknál, efölött az életkor fölött azonban nőknél gyakoribb a vérnyomásnövekedés.

    A magas intenzitással járó edzéstípusokkal például gyors futással, kerékpározással, ugrálással azonban óvatosan kell bánni, és csak abban az esetben szabad alkalmazni, ha már rendelkezünk magas vérnyomás gyógyszeres testmozgás nélkül alap fittségi szinttel és nem áll fennt komolyabb szívbetegség.

    Napjainkban az aerob edzés mellett az izomfejlesztés is fontossá vált, amely révén a sokszor gyengébb izomzat képessé válik a feladatok teljesítésére.

    magas vérnyomás gyógyszeres testmozgás nélkül

    Az izomzat fejlődésével még tovább növelhető a cukor- és zsíranyagcsere aktivitása is, amely további pozitív előnyökhöz juttatja a szervezetet. A megfelelően beállított vérnyomás esetén szakember segítségével elkezdhető a mozgás.

    magas vérnyomás gyógyszeres testmozgás nélkül

    Táplálkozzon egészségesebben! A szív- és érrendszer szempontjából optimális táplálkozás az elsősorban növényi alapú, zöldségek, gyümölcsök, teljes kiőrlésű gabonák, omega-3 tartalmú élelmiszerek tengeri halak, lenmag és többszörösen telítetlen zsírsavak, olajos magvak fogyasztására épül fel.

    Létrehozva:

    Fontos szempont továbbá a sóbevitel korlátozása napi sómennyiség gramm alá csökkentéseilletve ezzel párhuzamosan ajánlatos visszaszorítani a túl sok feldolgozott élelmiszer, zsíros, vörös hús, cukros üdítő, alkohol fogyasztását is.

    Ezen alapelveket veszi figyelmbe az ún. DASH-diéta vagy a mediterrán diéta, amely dietetikus segítségével személyre szabva még hatékonyabbá tudja tenni az étrendet.

    1. Valamint a cukorbetegség és a magas vérnyomás egyszerre
    2. Vérnyomáscsökkentés gyógyszer nélkül - HáziPatika
    3. Létrehozva:

    Forrás: Kardioközpont.