Együnk szívünk egészségére | Csaláfarmwork.hu

Mit együnk a szív egészségéért. Étcsokoládé

Dr. Papp Lajos - A szív

Áfonya, és még 5 meglepő étel a szív egészségéért 1. A szívbarát ómega 3 zsírsavak segítenek a vérnyomás normalizálásában, a vérzsírok koleszterin és triglicerin csökkentésében, védve az érfalakat a meszesedéstől. Fogyókúrázóknak különösen ajánlott, mert az étel tömegét megnöveli, kalóriatartalmát viszont nem.

mit együnk a szív egészségéért

Rosttartalma további teltségérzetet ad. A fogyókúrák alatt kieső tápanyaghiányt pótolhatja.

Fejfájás és láz ellen bor? Így gyógyítottak régen borral

Mivel a chiamag semleges ízű és szagú, bármilyen élelmiszerrel fogyaszthatja. Keverje joghurtba, müzlibe, turmixokba, szórja salátákra, adja pizzatésztához, süteményekhez.

Egészséges étrend a szív egészségéért Egészséges étrend a szív egészségéért Kép nagyítása A felmérések azt mutatják, hogy Magyarországon a halálozási statisztikákat legfőképp a szív-és érrendszeri megbetegedések vezetik. Az orvosok szerint ez leginkább a helytelen táplálkozásnak és a mozgásszegény életmódnak köszönhető. A rossz táplálkozási szokásaink hosszú évek alatt már teljesen belénk rögzültek, de természetesen tenni lehet ellene, csak oda kell figyelni néhány nagyon fontos dologra.

A szardínia gyorsan elkészíthető, tökéletes alapja salátáknak, feltétje tésztáknak, főzelékeknek. Ha konzervszardíniát használ, figyeljen a nátriumtartalmára.

ZAB Magas rost- vitamin- fehérje- és ásványianyagtartalmú.

Hogyan étkezhetünk „szívünknek kedvesen”?

Csökkenti a káros koleszterin szintjét, védi a gyomor és a bél nyálkahártyáját, gátolja a zsírok és a szénhidrátok felszívódását. Vásárláskor figyeljen, hogy milyen zabpelyhet választ, hiszen a finomított, feldolgozott zabpelyhek gyakran cukrot és más adalékanyagokat is tartalmaznak.

mit együnk a szív egészségéért

A legjobb a natúr zabpehely, amelyet főzéshez, sütéshez is felhasználhat, de joghurtban elkeverve is fogyasztható. Béta-karotint tartalmaz, a karotinoidok pedig ismert antioxidánsok, amelyek növelik az érfal rugalmasságát.

1. CHIAMAG (AZTÉKZSÁLYA-MAG)

A jamgyökér keményítős zöldségnövény, legtöbbször főzve, pürésítve vagy a burgonyához hasonlóan, sütve fogyasztják. Lisztjéből tészták, kenyerek, sütemények készíthetők.

mit együnk a szív egészségéért

A legalább 70 százalék kakaót tartalmazó csokoládé az, amelyik kiérdemelheti az egészséges jelzőt. Kerülje a trópusi olajokkal — pálmaolajjal, kókuszolajjal— készült étcsokikat is, amelyek telített zsírokban gazdagok.