Ezzel az egyszerű módszerrel könnyedén fokozhatja az agyi aktivitását

Szív egészséggel és testmozgással kapcsolatos cikkek

Tartalom

Ezzel az egyszerű módszerrel könnyedén fokozhatja az agyi aktivitását Origo Egy most publikált tanulmány eredményei alapján pedig talán jobban megérthetjük azt is, hogyan kapcsolódik a testmozgás a mentális egészséghez.

szív egészséggel és testmozgással kapcsolatos cikkek

A Scientific Reports tudományos szaklapban publikált kutatás a prefrontális kérget PFC vizsgálta; az agynak azt a részét, amely a végrehajtó funkciókkal és a hangulat szabályozásával kapcsolatos. A tudósok felfedezték, hogy a futás megnövelte a véráramlást ezen a területen.

A futást ráadásul szinte mindenkinek viszonylag könnyű elkezdeni, hiszen nincs szükség speciális felszerelésre vagy edzésre az induláshoz, és bizonyítottan meghosszabbítja az élettartamot.

Úgy tűnik, hogy ez az összehangolt mozgás az agyat is több gondolkodásra készteti.

szív egészséggel és testmozgással kapcsolatos cikkek

A testmozgás újabb előnyére mutattak rá a kutatókForrás: Pixabay Tekintettel a futás közbeni egyensúly, mozgás és meghajtás koordinálásához szükséges végrehajtói irányítás mértékére, logikus, hogy a prefrontális kéregben megnövekszik a neuronok aktivációja, és ezen a területen szív egészséggel és testmozgással kapcsolatos cikkek funkciók is profitálnának az agyi erőforrások növekedéséből — mondta Hideaki Soya, a japán Tsukuba Egyetem biokémikusa a ScienceAlert online tudományos szaklapnak.

A kutatók úgy döntöttek, hogy most ezzel foglalkoznak. Figyelembe vették azt is, hogy a futás milyen fontos szerepet játszott faji evolúciónkban, és hogy maga a gyakorlat mennyire lehet változatos, az alkalmi kocogástól a teljes terhelésen át a sprintekig.

szív egészséggel és testmozgással kapcsolatos cikkek

Ahogy rámutattak, ráadásul ez egy olyan tevékenység, amely az egész testet érinti fizikailag. A szakemberek összesen 26 résztvevőt teszteltek pihenési időszakok és tíz perc futás után, részben az úgynevezett Stroop Color-Word Test segítségével, amely az agyi feldolgozás reakcióidejét méri.

Edzés után a résztvevők gyorsabban reagáltak a tesztekre, és jobb hangulatról is beszámoltak. Javíthatjuk a mentális egészségetForrás: pxhere.

szív egészséggel és testmozgással kapcsolatos cikkek

A tanulmány újabb bizonyítékot jelent arra vonatkozóan, hogy nem feltétlenül kell sokat mozognunk ahhoz, hogy érezzük annak az előnyeit.

Korábban a szakemberek már többször kimutatták, hogy a rövid ideig tartó testmozgás javítja a mentális koncentrációt, a szív egészségét és az általános anyagcserét.

szív egészséggel és testmozgással kapcsolatos cikkek

A tudósok szerint ha a testmozgást gyógyszernek tekinthetjük, akkor a különböző típusú edzések is olyanok, mint a különböző típusú gyógyszerek; és most már többet tudunk a futás hatásairól, és arról, hogyan használható fel kezelésként vagy terápiaként. Tudomány testmozgás egészség futás szív koncentráció anyagcsere mentális egészség agyi aktivitás testi egészség Hírlevél feliratkozás Ne maradjon le az ORIGO cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Adja meg a nevét és az e-mail címét és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.