Szív Egészség 2022, Február

Tippek a szív egészségének javítására. Táplálékunk legyen orvosságunk

Heart-Healthy Diet tippek | Tombouctou

Ismerje meg, mely ételek a legegészségesebbek a szíved számára. A szív-és érrendszeri betegségek diagnosztizálása érzelmi károkat is okozhat, ami befolyásolja a hangulatot, a kilátásokat és az életminőséget. Élvezze a tejtermékek mértékkel változik a fehérjeforrások a diéta, választó hal, bőr nélküli csirke, tojás, vegetáriánus fehérjeforrások, ahol lehet.

Az egyszeresen telítetlen és többszörösen telítetlen zsírban gazdag ételek fogyasztása javíthatja a vér koleszterinszintjét és csökkentheti a szívbetegség kockázatát.

8 szívegészségügyi tény, amely megmentheti az életünket - IN

Egyél omega-3 zsírsavakat minden nap, zsíros halakból, például lazacból, pisztrángból vagy heringből, vagy lenmagból, kelkáposztából, spenótból vagy dióból. Az egészséges zsírok egyéb forrásai közé tartozik az olívaolaj, az avokádó, a diófélék és a diófélék. De az állati zsírok finomított szénhidrátokra történő váltása-például a reggeli szalonna fánkra vagy cukros gabonafélékre történő cseréje-nem fog semmit tenni a szív-érrendszeri betegségek kockázatának csökkentése érdekében.

magas vérnyomás és magas vérnyomás milyen különbségek vannak

Cukros étel, finom szénhidrát csak összead egy csomó üres kalóriát, amelyek olyan rossz a szíved, mint azok a derékvonal. Mint egy hozzáadott bónusz, ez is segít, hogy lefogy. Mivel a rost hosszabb ideig marad a gyomorban, mint más ételek, a teltségérzet sokkal hosszabb ideig marad veled, segít kevesebbet enni. És ha megtelik a rost, akkor is több energiát gyakorol.

Ez riasztóan kicsinek tűnhet, de valójában sok fájdalommentes—még finom is—módszer van a nátriumbevitel csökkentésére.

Az indiai egres, az Amla vagy az Amalaki előnyei a máj, a szív és az agy egészségére

Az elfogyasztott só nagy része konzerv vagy feldolgozott ételekből származik, például levesekből vagy fagyasztott vacsorákból—még a baromfi vagy más húsok is gyakran sót adnak a feldolgozás során. Friss ételek fogyasztása, sótlan húsok keresése, saját levesek vagy pörköltek készítése drámaian csökkentheti a nátriumbevitelt.

magas vérnyomás hőhullámai

Használja ki a só sok finom alternatíváját. Próbálja ki a friss gyógynövényeket, mint a bazsalikom, a kakukkfű vagy a metélőhagyma. A szárított fűszerek folyosón olyan alternatívákat találhat, mint a szegfűbors, a babérlevél vagy a kömény, hogy nátrium nélkül ízesítse az ételt.

Gondosan válassza ki az ételízesítőket és a csomagolt ételeket, keresve a nátriummentes, alacsony nátriumtartalmú vagy sózatlan ételeket.

  • Melyek a szív- és érrendszeri betegségek legfőbb rizikófaktorai?
  • 30 módszer a szíved megerősítésére - Etnt Health

Még jobb, használjon friss összetevőket, szakács nélkül só. A só csökkentésével kombinálva a DASH diéta hatékonyabb lehet a vérnyomás csökkentésében, mint a gyógyszeres kezelés.

magas vérnyomás látászavar

Főzés otthon kapsz jobb ellenőrzése alatt a táplálkozási tartalma az ételek, valamint segít, hogy pénzt takarít meg, szívbetegséggel összefüggő fogászati egészség lefogy. A szív-egészséges ételek elkészítése könnyebb és kevésbé időigényes, mint gondolnád—és nem kell tapasztalt szakácsnak lenned ahhoz, hogy gyors és egészséges ételeket elsajátíts.

Szív Egészség 2022, Február

Cseréld le a bevásárlási és takarítási feladatokat a házastársaddal, vagy kérd meg a gyerekeket, hogy segítsenek bevásárolni és vacsorát készíteni. Ha utálod azt a gondolatot, hogy időt töltesz a konyhában, meg kell ölelned a szórakoztató oldaladat.

Próbáljon énekelni kedvenc zenéje mellett szakács, korty egy pohár bort, vagy hallgatni a rádiót vagy hangoskönyvet. Valószínűbb, hogy szív-egészséges marad a forgalmas héten, ha az egészséges ételeket könnyen hozzáférhetővé teszi. Ugyanolyan fontos, mint az egészséges összetevők kiválasztása, egészséges módon készül. Lehet sütni, broil, sült, gőz, poach, enyhén keverjük megsütjük, vagy pirított összetevők-egy kis tippek a szív egészségének javítására olívaolaj, csökkentett nátrium húsleves, fűszerek helyett sót.

Kövess Péter Hogyan tárolták az emberek az élelmiszereket, amikor még nem létezett hűtő? Szeptember A Magyar Kardiológusok Társasága és a Magyar Nemzeti Szívalapítvány minden évben felhívja a figyelmet a szív- és érrendszeri megbetegedésekre, hiszen ezek évről évre egyre több áldozatot szednek.

Vagy fagyassza le az ételeket egyes adagokban azokban a napokban, amikor nincs ideje szakácsra. További információ a saját szív-egészséges ételek elkészítéséről, lásd főzés otthon.

8 tipp, amivel megőrizheti szíve egészségét - Dívány

Amellett, hogy kevesebb cukrot, sót és egészségtelen zsírt fogyasztanak, az adagok méretének csökkentése döntő lépés az egészséges súly elvesztése vagy fenntartása felé. Egy adag mérete egy bizonyos mennyiségű étel, meghatározott közös mérések, mint a csészék, uncia, vagy darab - valamint az egészséges adag mérete lehet sokkal kisebb, mint te szoktál. Az ajánlott adag mérete tészta ½ csésze, míg egy adag hús, hal, vagy csirke uncia gramm.

A kiszolgálás méretének megítélése tanult készség, ezért előfordulhat, hogy először mérőpoharakat, kanalakat és élelmiszer-skálát kell használnia a segítséghez.

Táplálékunk legyen orvosságunk

Ha van egy jobb ötlete arról, hogy mi legyen egy adag, akkor becsülheti meg a részét. Ha még mindig éhes az étkezés végén, töltsön fel extra adag tippek a szív egészségének javítására vagy gyümölcsöt. Óvakodj az éttermi adagoktól. Ők gyakran több, mint bárki szüksége. Rendeljen előétel helyett entrée, osztott egy entrée az étkezési társ, vagy hogy a fele az étkezés otthon a holnapi ebéd.